Trikojai greičio matuokliai – tai lazeriniai greičio matavimo prietaisai, kurie naudojami transporto priemonių leistino greičio viršijimams fiksuoti. Šis mobilus trikojis radaras yra naudojamas greičio viršijimų ir eismo įvykių skaičiui keliuose sumažinti, o trikojo baudos turėtų sudrausminti vairuotojus. Visai Lietuvai buvo nupirkti 37 trikojai radarai ir buvo paskirstyti per miestus ir apskritys. Jie turėtų būti naudojami pavojingiausiose vietose, kuriose dažnai nutinka eismo įvykiai arba yra viršijamas leistinas važiavimo greitis.
Kaip į trikojus greičio matuoklius reagavo mūsų šalies vairuotojai?
Naujasis lazerinis matuoklis dar kitaip vadinamas \”trikojis\” pradėtas naudoti Lietuvos keliuose nuo 2020 metų pradžios. Vos tik jis atsirado, žinia apie jį pasklido labai greitai. Pradėjus pirmus trikojo bandymus keliuose, atsirado labai daug vairuotojų, kurie buvo pasipiktinę dėl jo naudojimo. Dalis vairuotojų buvo nepatenkinti naujuoju policijos pareigūnų žaisliuku ir reikalavo, kad prieš kiekvieną trikojį greičio matuoklį būtų įspėjamasis kelio ženklas. Kita dalis vairuotojų buvo labai patenkinta nauju prietaisu, kuris turi padėti sudrausminti greitį viršyti mėgstančius asmenis. Taip pat buvo dalis vairuotojų, kurie trikojus matuoklius ir jų naudojimą vertino teigiamai, bet jie prašė apsvarstyti leistino greičio keliuose padidinimą. Su metais automobilių technologijos vis sparčiau tobulėja, o leistinas važiavimo greitis keliuose nesikeičia jau daugelį metų, todėl yra manoma, jog reikėtų apsvarstyti leistino greičio keliuose didinimą. Per trumpą trikojų greičio matuoklių naudojimo laiką, jie jau spėjo užsitarnauti gerą vardą ir tapo viena iš veiksmingiausių priemonių vairuotojų drausminimui.
Ar trikojis blyksi, kai užfiksuoja greičio viršijimą ir padaro transporto priemonės nuotrauką?
Taip, trikojis fotografuoja su blykste. Trikojis greičio matuoklis sugeba pastebėti transporto priemonę, kai ji yra 75 metrai nuo šio įrenginio. Jeigu automobilis viršija leistiną greitį, kai trikojis užfiksuoja jo valstybinius numerius ir nesumažina greičio, tai likus 30-15 metrų iki trikojo yra padaroma nuotrauka su blykste.
Kokias funkcijas be greičio matavimo atlieka trikojai greičio matuokliai?
Kiekvienam mūsų šalies vairuotojui yra labai smalsu kokias funkcijas be greičio viršijimo fiksavimo dar gali atlikti šie nauji matuokliai, kurie susilaukė tiek dėmesio. Trikojai radarai turi tik vieną funkciją, kuri yra leistino greičio viršijimo fiksavimas. Fiksuoti greitį trikojis matuoklis gali kaip ir atvažiuojančių automobilių, taip ir nuvažiuojančių į tolį, todėl greitį viršyti mėgstančių asmenų automobiliai gali būti fiksuojami ne tik iš priekio, bet ir iš galo.
Trikojų greičio matuoklių tolerancija
Trikojis radaras yra vienas iš prietaisų, kuris neturi pastovios greičio tolerancijos. Tolerancijos ribos yra nustatomos remiantis į paros laiką ir eismo sąlygas. Jeigu trikojis naudojamas tamsiu paros metu ir eismo sąlygos yra blogos, tai tolerancija gali būti sumažinama ir greičio viršijimus fiksuos nuo 11 km/h. Naudojant matuoklį šviesiu paros metu ir esant geroms eismo sąlygoms tolerancija gali siekti iki 21 km/h. Policijos pareigūnų teigimu dažniausiai trikojo radaro tolerancija siekia iki 21 kilometro kaip ir stacionarių greičio matuoklių. Visus vairuotojus raginame laikytis kelių eismo taisyklių ir neviršyti leistino važiavimo greičio. Vairuodami privalote pagalvoti ne tik apie savo, bet ir apie keleivių, kitų eismo dalyvių ir pėsčiųjų saugumą.
Per kiek laiko ateina bauda, kai nufotografuoja trikojis?
Trikojai greičio matuokliai yra sujungti su nauja baudų išrašymo sistema, kuri yra pilnai automatizuota. Trikojis radaras užfiksuoja pažeidimą, o duomenys apie vairuotoją ir transporto priemonę yra iš karto perduodami į administracinių nusižengimų registrą. Kai duomenys apie pažeidimą atsiduria registre, jie yra apdorojami, suformuojama bauda ir pranešimas apie pažeidimą išsiunčiamas pažeidėjui. Daugumai vairuotojų kyla klausimas: \”per kiek laiko ateina bauda iš trikojo?\”. Trikojo baudos pasiekia pažeidėjus greitai – dėka naujos automatinės sistemos. Apie pažeidimą vairuotojas bus informuotas per parą. Pranešimas apie pažeidimą greičiausiai yra išsiunčiamas pažeidėjo el. pašto adresu, bet taip pat gali būti siunčiamas ir kitais įmanomais būdais. Taip pat kiekvienas vairuotojas gali pasitikrinti ar turi naujų arba nesumokėtų baudų Mano VMI savitarnos sistemoje. Norite pasitikrinti ar turite neapmokėtų baudų, bet nežinote kaip tai padaryti? Skaitykite mūsų instrukciją: kaip sužinoti ar gavau baudą?
\”Kur stovi trikojis?\” – vienas iš dažniausių klausimų mūsų informacijos kanaluose.
Reidas Official informacijos kanaluose vairuotojai kiekvieną dieną dalinasi aktualia informacija iš Lietuvos kelių. Kanalų nariai praneša, perspėja ir įspėja kitus vairuotojus apie svarbius įvykius. Vos tik pareigūnai mūsų šalies keliuose pradėjo naudoti trikojus radarus, tai vienu iš populiariausių klausimų kanaluose tapo: \”kur stovi trikojis?\”. Šiose kanaluose vairuotojai perspėja vieni kitus apie pastebėtus kelyje trikojus greičio matuoklius.
Trikojis radaras – specifikacijos:
Pagrindinės
Darbo rėžimas | Visiškai automatizuotas ir nereikalauja pareigūnų įsikišimo |
Veikimo atstumas | nuo 10 metrų iki 75 metrų |
Greičio matavimo diapazonas | nuo 10 km / h iki 320 km / h |
Greičio fiksavimas | Kelios transporto priemonės vienu metu |
Aprėptis | Visos 6 juostos vienu metu arba bet koks 6 juostų derinys. Gali fotografuoti transporto priemonės iš priekio ir iš galo. |
Jutiklių sistemos
Fotoaparatai | Du 6 megapikselių raiškos matricos fotoaparatai, juoda balta |
Apšvietimas | Raudonos šviesos blykstė (650 nm), neprivaloma: nematoma infraraudonųjų spindulių šviesa |
Matavimo prietaisas | LIDAR jutiklis, saugus akims, 1 lazerio klasė |
Ryšys | Šifruotas |
Ekranas | 3,2 \”TFT spalvotas ekranas su lietimui jautriomis funkcijomis |
Dokumentacija
Įrodymų fotografija | Skaitmeninė transporto priemonės ir valstybinio numerio fotografija viename paveikslėlyje: »1 didelės skiriamosios gebos 12 bitų nuotrauka kiekvienam atvejui »2 pažeidimai per sekundę atskiruose vaizduose su blykste »10 pažeidimų per sekundę atskiruose vaizduose be blykstės |
Mechaniniai duomenys
Matavimo bloko matmenys | 230 x 263 x 263 mm (ilgis * plotis * aukštis) |
Blykstės matmenys | 238 x 173 x 173 mm (ilgis * plotis * aukštis) |
Matavimo vieneto svoris | apie 9,4 kg |
Blykstės svoris | apie 4,8 kg |
Konfigūracija | fiksuotoms, judrioms ir pusiau stacionarioms operacijoms |
Aplinkos sąlygos
Rekomenduojama aplinka Temperatūros diapazonas | Veikia: nuo –40 ° C iki +60 ° C Paleidimas: –25 ° C Pailginta aukšta temperatūra su ventiliatoriaus tvirtinimu |
Laikymo temperatūra | nuo –60 ° C iki +70 ° C |
Drėgmė | 5 – 90%, nekondensuojanti |
Apsaugos klasė | IP65 |
Elektriniai duomenys
Maitinimo įtampa | 12V DC |
Energijos suvartojimas | Didžiausias 48W (4A / 12V), vidutiniškai 40W ar mažiau |
Papildoma įranga
POLISCAN FM1 galima pritaikyti pagal kliento poreikius, įskaitant, bet tuo neapsiribojant | UMTS / LTE maršrutizatorius (veikimo dažniai priklauso nuo šalies); Visuotinės padėties nustatymo sistemos (GPS) modulis (vietos tikslumas – 5 metrai atviroje vietoje) |
Aplinkos temperatūros diapazonas | –25 ° C iki +50 ° C |
Apsaugos klasė | IP65 |